פעמים רבות אנו מקבלים את השאלה הבאה: "פרסמו את פרטיי האישיים ללא הסכמתי, האם זה מקרה שמתאים לתביעות קטנות?" אבכן התשובה היא כן! מקרה שכזה בדיוק קרה לרחל לוי (שם בדוי) עת שנרשמה ברשת חדרי הכושר הולמס פלייס. רחל חוותה הצלחה מסחררת – 5 חודשים לאחר שנרשמה השילה ממשקלה 20 ק"ג. חדר הכושר כה התגאה בהצלחתה של רחל, עד אשר פרסם זאת בעלון שהוציא – אך ללא אישורה המפורש. בית המשפט ראה זאת בתור פגיעה בפרטיותה של רחל, וחייב את הרשת בפיצוי.
השאירו פרטים ועורך דין יחזור אליכם תוך כמה דק’
תביעה קטנה על פגיעה בפרטיות
הכל החל כאשר החליטה רחל להירשם לחדר הכושר ברשת הולמס פלייס במטרה להתחטב ולהוריד במשקל. בסיועה של מאמנת אישית במקום, הצליחה רחל בפרק זמן קצר של 5 חודשים להוריד כ-20 ק"ג. מנהל חדר הכושר, אשר רצה לפרסם את הצלחתה של רחל בעלון הרשת, ביקש את הסכמתה לכך, אך זו השיבה כי היא מעוניינת "לחשוב על כך". רחל גילתה בתוך זמן קצר כי המנהל, שלא המתין עד להסכמתה המפורשת, פרסם את נתוניה האישיים בעלון הרשת: "רחל לוי המתאמת בראשון לציון השילה 20 קילו בתוך פחות מ-5 חודשים. היום היא שוקלת 64 קילו ואם תמשיך בקצב הזה, תוך שנה היא תיעלם".
רחל, שמאוד הופתעה מן הפרסום ואף נפגעה ממנו, החליטה להירשם לרשת אחרת וביקשה לקבל החזר עבור שירות האימון האישי וכן המינוי בחדר הכושר ברשת הולמס פלייס. הנהלת הולמס פלייס התעלמה מן בקשתה. בעקבות כך החליטה רחל להגיש תביעה קטנה כנגד הרשת בגין פרסום פרטים אישיים ללא הסכמה.
נציין לפנים משורת הדין, כי התעלמות איננה אופן פעולה מומלץ. ניתן להניח כי באם הנהלת רשת חדרי הכושר הייתה מנסה איזשהו תהליך של הידברות עם רחל, ולא מביעה התעלמות מוחלטת מבקשה, ייתכן והיה נחסך להם אותו מאבק משפטי.
שלב הפיצויים
חשוב להדגיש כי מנהל חדר הכושר אכן שאל את רחל בדבר הסכמתה לפרסום, אך פשוט לא המתין לתשובה. בכל מקרה, שופט בית המשפט לתביעות קטנות פסק לטובתה של רחל בקובעו כי פרסום פרטים אישיים ללא הסכמתו המפורשת של אדם מהווה עבירה על החוק באופן חד משמעי. קבע השופט כי הולמס פלייס לא פעלו בזהירות הנדרשת ולמעשה פגעו בפרטיותה של רחל. בית המשפט קבע כי יש לפצותה במחצית מדמי המנוי (1,554 ש"ח), 400 ש"ח עבור אימוני הכושר שלא נוצלו וכן 1,000 ש"ח בגין עוגמת הנפש שנגרמה לה. סה"כ 2,954 ש"ח.
מקור: ת"ק 1923-09.
השאירו פרטים ועורך דין יחזור אליכם תוך כמה דק’
תביעה נגד חברת תקשורת
ריבוי חברות הסלולר והכבלים הקיים כיום בישראל מייצר עבורנו, הצרכנים, תחרות בריאה המוזילה את המחירים באופן משמעותי לעומת שנים קודמות. אך התקדמות הטכנולוגיה ועמה החדשנות של מוצרי הקצה הנמכרים לשוק, לעיתים גורמות גם לתקלות רבות הפוגעות בצרכן. כאשר מדובר בעוגמת
ביצע שתי עסקאות ויטמינים בגובה 20,000 ש"ח ביום, ביקש לבטל – מה נפסק?
לעיתים אנו נתקלים במקרים בהם נציגי מכירות טלפוניים משכנעים לקוחות להוציא סכומים מופרזים, ובמקרה שלנו מדובר על 20,000 ש"ח ביום על מוצרי הרזייה. אתם צודקים, מדובר במקרה חריג לכל הדעות. במקרה שלפניכם לקוח פנה לחברה המפרסמת מוצרי הרזייה, ושוכנע על
מכתב התראה במייל
שליחת מכתב התראה במייל היא אופציה נהדרת שעליכם לשקול טרם הגשת תביעה קטנה (ולא רק), שאולי תוכל לחסוך לכם הוצאות כלכליות משמעותיות, לצד המתנה ארוכה לדיון בעניינכם. על ידי הגשת המכתב תוכלו להראות לנתבע את כוונתכם האמתית להכנס מולו להליך
הזמינו מלון בפריז וקיבלו מלון בפרבר – ביהמ"ש חייב בפיצוי
ארבעה החליטו לצאת לחופשה משותפת בפריז, צרפת, הזמינו חבילת נופש מאורגנת מסוכנות נסיעות ושמחה בליבם. רק לאחר ששילמו בעבור החופשה נדהמו לגלות כי המלון כלל לא נמצא בפריז אלא בעיר סמוכה, סנט דניס. אל אף פניות רבות של הארבעה לסוכנות
הולמס פלייס פרסמה נתונים על מתאמנת – ותפצה!
פעמים רבות אנו מקבלים את השאלה הבאה: "פרסמו את פרטיי האישיים ללא הסכמתי, האם זה מקרה שמתאים לתביעות קטנות?" אבכן התשובה היא כן! מקרה שכזה בדיוק קרה לרחל לוי (שם בדוי) עת שנרשמה ברשת חדרי הכושר הולמס פלייס. רחל חוותה
תבעה את גרג בעקבות קפה רותח שנשפך על התינוקת שלה
הילדים שלנו הם הדבר היקר לנו מכל. קשה לנו אפילו לדמיין סיטואציה בה קפה רותח נשפך על התינוק האהוב שלנו, אך בפני סיטואציה זו בדיוק עמדה רק לאחרונה בבית קפה גרג בקניון "לב" בחדרה בעקבות הוגשה תביעה קטנה. השאירו פרטים
ביהמ"ש חייבה ב-15,000 ש"ח בעקבות פוסט בפייסבוק
בקבוצה סגורה בפייסבוק בת 3,000 חברים החליטה מנהלת הקבוצה לפנות לרשת הביגוד פוקס במטרה לבקש הנחה לחברי הקבוצה עבור רכישת בגדי הרשת באתר האינטרנט של בעלה. רשת פוקס נענתה לבקשתה והחליטה להעניק 30% הנחה לכל הרוכש בגד באתר האינטרנט של
תביעה קטנה בגין עוגמת נפשֿ
חשוב להבהיר בתחילה, כי בית המשפט לתביעות קטנות אינו מרבה להחליט לפסוק לפיצוי בגין עוגמת נפש, למעט מקרים אחדים. כאשר בית משפט לתביעות קטנות דן בשאלת פיצוי עוגמת הנפש, הוא בוחן את ה׳סבל׳ של התובע בייחס לשירות / מוצר אותו ביקש לצרוך,
תביעה בגין ספאם: נפסק פיצוי מכובד בגובה 12,000 ש"ח
רבים באים אלינו בשאלה – האם ניתן לתבוע בגין הודעות ושיחות פרסומיות שנשלחות ללא היכר (ובמילה אחת ספאם). התשובה לכך חיובית והדבר אף מעוגן בחוק – חוק הספאם. במקרה שלפניכם נספר על לקוח של חברה פרסומית אשר המשיכה לשלוח לו
המשקפיים הגיעו באיחור – ביהמ"ש חייב בפיצוי
במקרה לפנינו תובעת רכשה משקפיים ולאחר שלא התאימו לראייה שלה נאלצה לפנות לנתבעת בפניות ובקשות חוזרות לתיקונם. משלא הצליחה הנתבעת לשפר את הראות במשקפיים פנתה התובעת לבית המשפט לתביעות קטנות בבקשה לחייב את הנתבעת בהשבת תשלום המשקפיים בסך 8,337 ש׳׳ח.