
חלמתם וחלמתם על יום השיפוץ וסוף סוף הוא הגיע, אבל! כן, גיליתם לצערכם שהקבלן לא בדיוק ביצע את העבודה שהתחייב (הרי, מי באמת רוצה כיור תקוע באמצע בסלון?). אז, בין אם מדובר בעבודת שנעשתה במסגרת שיפוצים, או במהלך בנייה של בית חדש או דירה, תקלות רבות יכולות לקרות. אתם כועסים! עצבניים! אך דעו כי השלב הראשון, אפילו לפני הגשת התביעה, הוא ניסוח מכתב התראה לקבלן.
השאירו פרטים ועורך דין יחזור אליכם תוך כמה דק’
מכתב התראה לקבלן
כאמור, הרעיון העומד מאחורי שליחת מכתב התראה באמצעות עורך דין הוא לנסות ולסיים את הסכסוך על הצד הטוב ביותר, וללא הצורך להגיע לידי הליך משפטי, ארוך, מייגע וכמובן – יקר. באם ניסיתם לדבר עם הקבלן, להסביר את הסיטואציה שנוצרה, וכל זאת ללא כל תשובה מספקת או התייחסת – מומלץ לשלוח מכתב התראה לקבלן, מנוסח על ידי עורך דין.
במכתב יש לציין את הסיבה לתביעה שהולכת ומתבשלת (לדוגמא בעילה של הפרת חוזה, באם לא סיים את העבודה כפי שהתחייב) ומומלץ גם להראות כי טענותיכם נתמכות על ידי החוק והפסיקה. כמובן שישנן סיבות נוספות לפתיחת הליך משפטי כנגד קבלן, לדוגמא זו הנוגעת לעבודה רשלנית ושאינה עומדת בסטנדרטי הבנייה הנדרשים בחוק.
פסקי דין באותו עניין:
- תבע את אחראי האחזקה בבניין בעקבות נזילה, אך נדחה!
- לקוח הזמין שירותי אדריכל אך פעל באופן עצמאי, האם מגיע שכר לבעל המקצוע?
- מתקינים מזגן? כך תעשו את זאת מבלי להרוס את היחסים עם השכנים
- הזמין ארונות מטבח אך צבע הדלתות לא תאם – מה נפסק?
- ועד הבית שילם מקדמה לבעל המקצוע – דייר יחיד תבע את התשלום חזרה
על מכתב התראה לקבלן להיות ברור ומנוסח כראוי .חשוב להדגיש בו, שחור על גבי לבן, כי הקבלן הפר למעשה את התחייבותו כלפיכם, וכי אתם מצפים שיטפל בכך על הצד הטוב ביותר. כך לדוגמא "התחייבת בתאריך ה-1.1.18 לסיים את המטבח בפרק זמן של חודשיים. כעת, משחלף הזמן שהוקצב, אנו מבקשים כי תסיים את העבודה תוך שבוע, שמא נאלץ לנקוט מולך בהליכים משפטיים".
מכתב התראה לקבלן אינו מסמך מחייב, כלומר הקבלן (הנתבע) אינו מחויב להתייחס אליו על פי חוק. עם זאת, בית המשפט מאוד מעריך ניסיונות יזומים מצד תובעים לסיים את הסכסוך שלא במסגרת משפטית, לדוגמא באמצעות בוררות או שליחת מכתב התראה לקבלן. כך, שגם באם הנתבע יחליט שלא להתייחס למכתב שהוצאת מידכם, השופט לבטח יראה בכך כפעולה המזכה אתכם במספר נקודות זכות.
באם אתם זקוקים לסיוע בניסוח של מכתב התראה לקבלן על ידי עורך דין, צוות המומחים שלנו ישמח לעמוד לשירותכם בכל עת. למידע ופרטים נוספים, אנא הרגישו בנוח להשאיר את פרטיכם בטופס צור הקשר שלפניכם.
השאירו פרטים ועורך דין יחזור אליכם תוך כמה דק’
קראו עוד קצת 🙂
השוכר הזניח את הדירה וחויב בפיצוי גבוה במיוחד!
לא בכל יום אנו שומעים על מקרה בו פסק שופט בית המשפט לתביעות קטנות פיצוי בגובה המקסימלי המותר בחוק (נכון לאותה שנה – 32,700 ש"ח). זהו בדיוק המקרה מולו אתם עומדים. במקרה האמור מדובר במספר שוכרים אשר התגוררו בדירת התובעים
אל על חויבה בפיצוי עקב ביטול טיסה
חוק שירותי תעופה קובע ומחייב חברה לפצות את הלקוח בגין ביטול טיסתו. רגע לפני שאתם מתחילים לראות סימנים של דולרים מול העיניים, ישנם סייגים לחוק. החוק קובע כי החברה חייבת בפיצוי רק במקרים בהם ביטול הטיסה אירע שלא באחריותם, לדוגמא
הוט חייבה פי שלושה מסוכם – ותפצה ב-13 אלף ש"ח
"הסכמים יש לכבד", כך קבע שופט בית המשפט לתביעות קטנות בנתניה בתיק בעניין חברת הוט. העניין שלפניכם דן בשאלת המחויבות של חברה לעמוד בהצעות, לעיתים לא הגיוניות, שמציעים נציגי שירות נלהבים יתר על המידה ללקוחות. רמז: מחויבת לחלוטין! השאירו פרטים
אישה מבוגרת נפלה – עיריית ירושלים תפצה בעשרות אלפי שקלים
שאלה בה אנו נתקלים רבות היא האם העירייה האחראית במקרה של הולך רגל שנפל בעקבות פגם במדרכה. אבכן, שאלה זו נדונה בדיוק בפסק הדין שלפניכם, אשר אמנם נידון בבית המשפט לתביעות קטנות, אך למעשה הינו מורכב למדי וכולל מספר נתבעים.
מכר אופנוע עם מנוע מושבת וחויב בפיצוי
מודעה באינטנרט הביאה קונה לרכוש מאדם פרטי אופנוע-ים מסוג ימאהה (שנת 1999) תמורת 11,800 ש׳׳ח. מספר ימים לאחר הרכישה גילה הקונה כי האופנוע כלל לא מניע ולכן ביקש להחזיר אותו למוכר ולקבל את הסכום ששילם. הקונה טען כי הסיבה שלא
פיצוי בגובה 1,500 ש"ח נפסק בעקבות בור בכביש
אנו בטוחים שהמחשבה עלתה במוחכם לא אחת – מי (והאם בכלל) אחראי לתאונה נזק לרכב שנגרם לרכב בעקבות פגם בכביש? בפני השאלה הזו בדיוק עמדה כבוד השופטת רנה הירש בתביעה שהתקבלה בבית המשפט לתביעות קטנות בראשו עומדת. השאירו פרטים ועורך
הלקוח ביקש לשפר את תנאי החבילה או לנתקו – ביהמ"ש פסק פיצוי
לבית המשפט לתביעות קטנות בחדרה הגיש אדם תביעה כנגד חברת פרטנר לתשלום פיצויים בסך 30,000 ש׳׳ח בעקבות כך שלא הציעה לו הצעה משתלמת ובנוסף לא ניתקה את המנוי.התובע הוא מנוי של הנתבעת, חברת פרטנר תקשורת בע׳׳מ. בחודש נובמבר התקשר אל
סרט החתונה נמחק – הצלם אחראי לפיצוי
יום החתונה עבור זוגות רבים הוא הרבה מעבר לחגיגה ושמחה, כלות רבות מצפות כי ביום חתונתם יעבור כמו היום המושלם בחייהן ובלתי נשכח, אף אחת אינה רוצה כי סרט החתונה שמתעד הכל יעלם ואיתו יחד כל הזכרונות הבלתי חוזרים. וכך
ביטל את העסקה בבוקינג כעבור חמש ד' – והתבקש לשלם סכום מלא
קשה למצוא כיום אדם שלא עשה שימוש באתר המוכר בוקינג לשם ביצוע הזמנת חופשה או חדר מלון. במקרה שלפניכם מתואר תובע אשר ביצע הזמנת חדר מלון 'ארבע עונות' באתר בוקינג, התחרט לאחר חמש דקות מאחר והבין וטעה בחדר – אך
האם אפשר לתבוע אם בזמן תיקון נמחק הזכרון של הטלפון?
תארו לכם את הסיטואציה המזעזעת הבאה (טוב, קצת הגזמנו) – אתם מוסרים את הטלפון לתיקון וכאשר מחזירים 20לכם אותו, אתם מגלים שכל אנשי הקשר, התמונות והזכרונות פשוט נעלמו. נשמע כואב, נכון? אז במידה ולא שאלתם במעמד המסירה האם יש בכלל